Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moja przygoda z serwerm
#1
Witam, chciałbym podzilić się swoimi bólami, przemyśleniami i propozycjami po przegraniu na serwerze paru lat i kilkunastu edycji różnych trybów. Biorę sobie urlopik od minecrafta, być może na stałe a ze wszystkich serwerów, które pamiętam właśnie ten wydał mi się najprzyjemniejszy i chciałbym aby dalej się rozwijał.

Bycie na najnowszej wersji mc jest fajne, ale to zapchaj dziura. A bycie na starych, stabilniejszych wersjach można łatwo rekompensować pluginami, płynną i dobrą rozgrywką.




Skyblock 
(nie tylko skyup ale też inne serwery w Polsce) jest przestarzały i mam wrażenie, że zatrzymał się jakieś 3-4 lata temu. Żadnych znaczących zmian ani urozmaiceń.
Na większości innych serwerów są dostępne miniony, hoppery które zbierają obszarowo większy teren, są dostępne skille dające bonusy w rzeczach które grindujemy, customowe enchanty, banki, dungeony, bossy, customowe potki, akcesoria boostujące postać.

Tak, byłem jedną z tych osób co srała się żeby nie dodawać banków, jednak w trakcie przerwy pomiędzy edycjami zdałem sobie sprawę, że to by było genialne rozwiazanie w tym momencie - wyspy ze sklepikami powinny być na jednej dużej (głównej) wyspie na spawnie lub w niewielkich odległościach aby przejście do nich nie zajmowało pół dnia, dodanie bankiera do którego możemy wpłacać lub wypłacać kasę by się postawiło obok NPC z aukcjami. Rangi vipowskie by miały parę podstawowych rzeczy do kupienia i sprzedania w menu, ale bez przesady. Oprócz tego - itemy (czeki) prędzej czy później da się skopiować bo to item jak każdy inny a cyferek w gui nie skopiujesz.

Gospodarka na skyblocku nie istnieje, ponieważ w tydzień idzie zbudować takie farmy, że pieniądze przychodzą będąc na AFK a nawet offline. Na serwerze nie ma za bardzo co robić i są szybko nowe edycje - tu chyba każdy się zgodzi... A fajnei by było trochę dłużej pograć - ale wtedy musi być w co grać

Aby zminimalizować ilość osób na AFK (a przynajmniej w early i mid game) należałoby dodać właśnie wyżej wymienione skille (górnictwo, drwal, farmer, rybak, hunter itd) jednak w tym przypadku mój symulator grindowania opierał by się na farmieniu tych rzeczy (najlepiej ręcznie a nie automatycznie - wtedy przy niszczeniu ręcznie i zdobywaniu za to XP Skilla byśmy mieli szansę na np podwójny drop) na specialnych wyspach położonych dookoła głównej wyspy. Rzeczy te by się respiły randomowo na danym terenie. 

Górnictwo - Tu fajnie by było zrobić dużą jaskinie z losowo respiącymi się rudami - im głębiej tym lepsze rudy ale i pojawiające się potwory, które są co raz silniejsze ale i drop mają lepszy.

Drwal - las na spawnie z (najlpiej) customowymi drzewami respiącymi się na jakiejś polanie. 

Farmer - wielka farma, podzielona na segmety, na każdym segmencie oddzielna roślinka. 

Rybak - miejsce, oddalone na spawnie gdzie tylko tam można by było łowić. Łowienie by respiło potwory lub zwierzęta. Jako, że łowienie jest mozolne i nudne to by dawało całkiem spoko pieniądz. A i szansę na wyłowienie rzeczy, których nigdzie indziej się wyłowić nie da.

Hunter - skill polega na tym aby polować na potwory, levelovanie skilla by dawało bonus do dmg, kryta, szanse na lepszy drop z mobów i zwierząt.

Oprócz wymienionych tu skilli / prac (gracz by mógł wykonywać wszystkie aby maksować sobie postać) można jeszcze by dodać alchemika, naprawiacza, seryjnego zabójcę (zabijanie graczy), kowala, architekta/budowniczego, poszukiwacza (znajdźki na spawnie).

Dobrze by też było zobaczyć jakieś eventy (najlepiej automatyczne) regularne, jakieś takie nawet proste typu kto w 10 minut złowi więcej ryb, zabije więcej potworów. Stworzy to większą rywalizację pomiędzy graczami do której będą się musieli przygotowac. 

Teraz, gdy sektory są już ogarnięte można by było porobić kilka np 3 spawny z tymi farmami aby nie było nadmiaru ludzi, jednak aby dalej była jakaś rywalizacja.
Cofnięcie się do tyłu z wersją MC zapewniłoby większą stabilność i większy wybór pluginów.

Żeby nie było, że tylko krytykuję to powiem, że mobareny i parkoury są zajebiście zrobione, jednak nagrody są strasznie gówniane z nich, tydzień po rozpoczęciu edycji już nie ma sensu tam chodzic)








Survival
Z początku wydawało mi się, że to będzie coś superowego, coś co będę chciał rozreklamować aby więcej osób ze mną i przeciw mnie grało. Rozczarowanie przyszło trzeciego dnia i właśnie mniej więcej po trzech dniach przestałem grać. 

Survival jako planety był super pomysłem, jednak bez modów stał się w mojej opinii niemożliwym do zrealizowania w sposób dobry.

Planety są malutkie, mcmmo jest łatwe do farmienia, a enchanty proste do zdobycia. Na mapach nie ma nic ciekawego (nawet drzewa są irytujące do scinania), brak możliwości osadzenia się na innych planetach. raz mobów "za dużo", potem za mało. Brak sensownej ilości graczy. 

Survival dla mnie powinien mieć dużą mapę, np SMP Earth, która w największej skali ma około 40k x 20k i jest odwzorowaniem Ziemii. 

Dało by to możliwość osiedlenia się w "miastach" bazowanych na relanym położeniu, lub utworzenie nowego. Da to również możliwość do zajęcia większego terenu przez jednego gracza bez obawy, że zabraknie terenu dla innych. 

Stwarza to sytuacje taką, że jak Pawełek sobie zajmie teren dżungli to Kasia z antarktydy będzie się musiała wymieniać z Pawełkiem (albo ta zimna suka napadnie na niego). 

Jeżeli mcmmo tu by było to jego grindowanie by było utrudnione (zwiększenie potrzebnego EXPa lub zmniejszenie zdobywanego EXPa do wbijania poziomów mcmmo). W przypadku tak dużej mapy zwiększenie ilości chunków dostępnych dla graczy by było konieczne (lub dodanie innej możliwości claimowania terenu).

Mapa jest ogromna więc fajnie by było zobaczyć pojazdy - samoloty, helikoptery, osobówki, ATV a może nawet ciężarówki, lub bardziej średniowiecznie - Konie, osły, doczepiane do nich wozy lub coś w rodzaju taczek pchanych przez gracza (możliwość zbierania większej ilości itemów z wypraw). Uważam, że dobrym pomysłem by było zrobienie na mapie dungeonu z głównym bossem, który by się respił raz w tygodniu i dropił coś czego w inny sposób zdobyć nie można.

Fajnie by tu było zobaczyć lepszą immersję z villagerami (lub dodanie możliwości budowania i rozwijania wiosek z villagerami i NPCtami którzy by mieli dla nas zadania, i wyzwania, poszerzanie wiosek - innymi słowy możliwość stworzenia swojej wioski z mieszkańcami, o których trzeba dbać. Vanilla survival jest już nudny 




Towny
Od ostatnich townów sporo czasu już minęło, a ja dalej mam w pamięci przezajebisty spawn.

Najgorszą rzeczą na townach były ludzie, którzy łazili za helperami zmieniając swoje królestwa parę razy dziennie.

Dla mnie towny powinny brać to co napisałem wyżej o survivalu (głównie ogromna mapa). Przede wszystkim jednak warto postawić na lepszą rozgrywke Role Play - tony questów, bossów, randomowe rajdy mobów na miasta (musiała by być odpowiednia ilość osób online w mieście). Oczywiście jakieś customowe enchanty i skille zapewniające dłuższą i ciekawą rozgrywkę, DUNGEONY oraz może jakiś system podobny do rajdów z WOWa dla całego miasta. Jakiś system katastrof. 




Creative
Bardzo fajnie, że są tam tematy do budowy, które się zmeiniają co jakiś czas. Jedynym minusem jest mała ilość graczy i płaskie działki. Osobiście chętnie bym zobaczył budowle wpasowane w normalny generator świata. 



Chciałbym aby jak największa ilość osób się wypowiedziała co do zaproponowanych przeze mnie zmian na skyblocku oraz survivalu.
4 użytkowników lubi posta Maximus99LBN: fAqus, DrakonSilver, Kedziorix, fantasmagorie
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Moja przygoda z serwerm - przez Maximus99LBN - 03 Lut 2020, 19:32
RE: Moja przygoda z serwerm - przez fAqus - 03 Lut 2020, 20:00
RE: Moja przygoda z serwerm - przez Zaylynn - 03 Lut 2020, 20:07
RE: Moja przygoda z serwerm - przez Krynio - 04 Lut 2020, 00:52

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości