Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mniej slotow, zdarzające się lagi, mały spawn mobów - czyli FAQ o niestabilności 1.14
#1
Star 
Tyle pytań, a tak mało odpowiedzi. Wiele informacji, a jeszcze więcej niepotwierdzonych plotek. To wszystko skłoniło mnie do stworzenia tego tematu zbiorczego, prostego FAQ o tym, co właściwie dzieje się teraz na serwerze.

Wprowadzenie 
Krótka lekcja historii Minecrafta

Jak powszechnie wiadomo Minecraft, jako praca Notcha stworzona na konkurs, światło dzienne ujrzał w maju 2009 roku. Dziesięć lat temu. Twórca samodzielnie, a następnie w kooperacji ze studiem Mojang, dodawał nowe przedmioty, bloki i mechaniki rozwijając naszą ulubioną grę przez kilkadziesiąt wersji. Coraz więcej systemów wchodziło w życie, ale poprzednie niestety nie były modyfikowane.

Tak właśnie docieramy do 2018 roku, kiedy to Microsoft, do którego należy już Mojang, w końcu zauważył potrzebę aktualizacji. Zmiany struktur, kodu silnika gry, którego niektóre części pamiętają jeszcze rok 2009, co wiąże się z wieloma ograniczeniami. Wynikiem prac była wersja 1.13, która pod przykrywką małych zmian w rozgrywce niosła za sobą ogromne zmiany w strukturze zapisywania przedmiotów, a także świata. Numeryczne ID ograniczające ilość możliwych przedmiotów zostały permanentnie porzucone, a sposób zapisu świata po raz pierwszy w historii zmieniony. Były to zmiany tak znaczne, że Minecraft nie przewiduje kompatybilności wstecznej i stanowiły podwaliny kolejnych aktualizacji.

Wróćmy do wersji 1.14. Tym razem przeprowadzono rewolucje w dwóch kolejnych aspekatach gry - ładowaniu świata, a także spawnowaniu i zarządzaniu mobami. Tym razem znacznie przeliczono się z optymalizacją nowego kodu. Myślę, że większośc z Was już w tym momencie domyśla się dokąd zmierzamy.

FAQ 
Odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania

Dlaczego zdarzają się lagi?
Aktualne wersje silników serwerów 1.14.2 w związku ze wspomnianymi zmianami nie są wystarczająco zoptymalizowane i pobierają zdecydowanie więcej zasobów do przetwarzania akcji serwera, niż jest to przewidywane.

Dlaczego sloty zostały zmniejszone do 80, mimo że kiedyś było 100?
Żeby umożliwić płynną rozgrywkę na aktualnej wersji musimy pogodzić się z aktualnym brakiem optymalizacji i zwyczajnie zmniejszyć liczbę osób korzystających jednocześnie z serwera. Wraz z każdą aktualizacją i usprawnieniami, gdy obciążenie będzie malało, sloty będą stopniowo zwiększane, aż do powrotu 100.

Dlaczego nie kupicie lepszej maszyny?
Bo ich nie ma. Aktualnie serwer stoi na najmocniejszej maszynie oferty Game OVH z dodatkowo podkręconym taktowaniem, której specyfikacje znaleźć możecie na naszej stronie głównej. Kiedy w programie są błędy nawet najlepsza maszyna nie pomoże.

Dlaczego w takim razie nie zostaliście na 1.13?
Z dwóch powodów. Ze względu na bardzo małą liczbę serwerów używających 1.14 (nie mówimy tu o serwerach niższych wersji z udostępnionym wejściem z 1.14) i niską frekwencję ich graczy nie było możliwości oszacowania optymalizacji. Nikt też się tego nie spodziwał.
Drugi czynnik jest dużo bardziej prozaiczny. Wszyscy jesteśmy graczami i uwielbiamy aktualizacje, którymi chcemy się z wami cieszyć. To prawda, że najłatwiej byłoby zostać na 1.8 i nie zmieniać nic, żeby nic się też nie psuło, ale nie taki jest zamysł naszej sieci. Jak powszechnie wiadomo - nie myli się ten, co nic nie robi - a my dla Was zrobilibyśmy wszystko Serduszko

Dlaczego jeszcze..
Masz więcej pytań? Zadaj je w odpowiedzi.
Odpowiedz
#2
To niezle skoro na inne serwery skyblock tez są postawione na 1.14.2 i maja po 1.5k graczy i niema problemów z lagami . Więc dlaczego akurat wy macie problem z silnikiem.....
Odpowiedz
#3
Żaden pojedynczy serwer nie jest w stanie uciagnac takiej ilości graczy ze względu na jednowatkowosc. Niezależnie od wersji. Właśnie z tego powodu powstały tzw. sektory, czyli oddzielne serwery połączone wspólnym proxy, żeby zwiększyć ilość graczy możliwych do przyjęcia. Proszę nie mylić pojęcia serwera jako programu, z serwerem jako potoczna nazwę sieci serwerów, tj. proxy. Ani tym bardziej wersji serwera, z wersjami z których na serwer można dołączyć.
Odpowiedz
#4
@Update
Minecraft wydał 4 prelease wersji 1.14.3 i zapowiedział pełne wydanie na przyszły tydzień. W podstawowych zmianach zawiera się poprawa wydajności, ale nie ma dokładnych informacji na ten temat. Wszyscy liczymy na to, że uda się przywrócić efektywność conajmniej na poziomie wersji 1.13, co ostatecznie zakończy pojawiające się problemy.

Dzisiaj w nocy, po dwóch tygodniach pracy, przez połączony zespół Mojangu i Papera ostatecznie naprawiony został główny błąd dotyczący odładowywania chunków. Nie ma dużego wpływu na wydajność, ale znaczny na stabilność zapisów świata.
Odpowiedz
#5
@Update

Zaktualizowaliśmy serwer Skyblock do 1.14.3. Z tego, co wiem, mimo popraw wydajności wciąż nie jest to ten etap, który chcialibyśmy osiągnąć. Główny wątek na bugtrackerze Mojangu wciąż nie został zamknięty, co mówi samo za siebie. Nie mniej jednak zobaczymy, czy w ogóle coś się ruszyło w dzień ;D
Odpowiedz
#6
@Update

Minął kolejny miesiąc, niedawno na światło dzienne wyszła wersja 1.14.4, która również nie przyniosła rezultatów. Początkowo planowana była kolejna - 1.14.5, natomiast mało prawdopodobne jest, by się ukazała. Mojang poinformował, że zdaje sobie sprawe z problemów, które sprawia obecna wersja i zamierza naprawić je w 1.15. Zwykliśmy nie wprowadzać zmian w wersji podczas trwania edycji, natomiast jeżeli okaże się, że 1.15 faktycznie poprawił wydajność zrobimy to.

Nie mniej jednak żaden z planowanych serwerów, ani obecny creative, nie zostanie zaktualizowany do wyższych wersji (nie licząc oczywiście możliwości wejścia z nich), dopóki te nie poprawią wydajności.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości