Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moja przygoda z serwerm
#1
Witam, chciałbym podzilić się swoimi bólami, przemyśleniami i propozycjami po przegraniu na serwerze paru lat i kilkunastu edycji różnych trybów. Biorę sobie urlopik od minecrafta, być może na stałe a ze wszystkich serwerów, które pamiętam właśnie ten wydał mi się najprzyjemniejszy i chciałbym aby dalej się rozwijał.

Bycie na najnowszej wersji mc jest fajne, ale to zapchaj dziura. A bycie na starych, stabilniejszych wersjach można łatwo rekompensować pluginami, płynną i dobrą rozgrywką.




Skyblock 
(nie tylko skyup ale też inne serwery w Polsce) jest przestarzały i mam wrażenie, że zatrzymał się jakieś 3-4 lata temu. Żadnych znaczących zmian ani urozmaiceń.
Na większości innych serwerów są dostępne miniony, hoppery które zbierają obszarowo większy teren, są dostępne skille dające bonusy w rzeczach które grindujemy, customowe enchanty, banki, dungeony, bossy, customowe potki, akcesoria boostujące postać.

Tak, byłem jedną z tych osób co srała się żeby nie dodawać banków, jednak w trakcie przerwy pomiędzy edycjami zdałem sobie sprawę, że to by było genialne rozwiazanie w tym momencie - wyspy ze sklepikami powinny być na jednej dużej (głównej) wyspie na spawnie lub w niewielkich odległościach aby przejście do nich nie zajmowało pół dnia, dodanie bankiera do którego możemy wpłacać lub wypłacać kasę by się postawiło obok NPC z aukcjami. Rangi vipowskie by miały parę podstawowych rzeczy do kupienia i sprzedania w menu, ale bez przesady. Oprócz tego - itemy (czeki) prędzej czy później da się skopiować bo to item jak każdy inny a cyferek w gui nie skopiujesz.

Gospodarka na skyblocku nie istnieje, ponieważ w tydzień idzie zbudować takie farmy, że pieniądze przychodzą będąc na AFK a nawet offline. Na serwerze nie ma za bardzo co robić i są szybko nowe edycje - tu chyba każdy się zgodzi... A fajnei by było trochę dłużej pograć - ale wtedy musi być w co grać

Aby zminimalizować ilość osób na AFK (a przynajmniej w early i mid game) należałoby dodać właśnie wyżej wymienione skille (górnictwo, drwal, farmer, rybak, hunter itd) jednak w tym przypadku mój symulator grindowania opierał by się na farmieniu tych rzeczy (najlepiej ręcznie a nie automatycznie - wtedy przy niszczeniu ręcznie i zdobywaniu za to XP Skilla byśmy mieli szansę na np podwójny drop) na specialnych wyspach położonych dookoła głównej wyspy. Rzeczy te by się respiły randomowo na danym terenie. 

Górnictwo - Tu fajnie by było zrobić dużą jaskinie z losowo respiącymi się rudami - im głębiej tym lepsze rudy ale i pojawiające się potwory, które są co raz silniejsze ale i drop mają lepszy.

Drwal - las na spawnie z (najlpiej) customowymi drzewami respiącymi się na jakiejś polanie. 

Farmer - wielka farma, podzielona na segmety, na każdym segmencie oddzielna roślinka. 

Rybak - miejsce, oddalone na spawnie gdzie tylko tam można by było łowić. Łowienie by respiło potwory lub zwierzęta. Jako, że łowienie jest mozolne i nudne to by dawało całkiem spoko pieniądz. A i szansę na wyłowienie rzeczy, których nigdzie indziej się wyłowić nie da.

Hunter - skill polega na tym aby polować na potwory, levelovanie skilla by dawało bonus do dmg, kryta, szanse na lepszy drop z mobów i zwierząt.

Oprócz wymienionych tu skilli / prac (gracz by mógł wykonywać wszystkie aby maksować sobie postać) można jeszcze by dodać alchemika, naprawiacza, seryjnego zabójcę (zabijanie graczy), kowala, architekta/budowniczego, poszukiwacza (znajdźki na spawnie).

Dobrze by też było zobaczyć jakieś eventy (najlepiej automatyczne) regularne, jakieś takie nawet proste typu kto w 10 minut złowi więcej ryb, zabije więcej potworów. Stworzy to większą rywalizację pomiędzy graczami do której będą się musieli przygotowac. 

Teraz, gdy sektory są już ogarnięte można by było porobić kilka np 3 spawny z tymi farmami aby nie było nadmiaru ludzi, jednak aby dalej była jakaś rywalizacja.
Cofnięcie się do tyłu z wersją MC zapewniłoby większą stabilność i większy wybór pluginów.

Żeby nie było, że tylko krytykuję to powiem, że mobareny i parkoury są zajebiście zrobione, jednak nagrody są strasznie gówniane z nich, tydzień po rozpoczęciu edycji już nie ma sensu tam chodzic)








Survival
Z początku wydawało mi się, że to będzie coś superowego, coś co będę chciał rozreklamować aby więcej osób ze mną i przeciw mnie grało. Rozczarowanie przyszło trzeciego dnia i właśnie mniej więcej po trzech dniach przestałem grać. 

Survival jako planety był super pomysłem, jednak bez modów stał się w mojej opinii niemożliwym do zrealizowania w sposób dobry.

Planety są malutkie, mcmmo jest łatwe do farmienia, a enchanty proste do zdobycia. Na mapach nie ma nic ciekawego (nawet drzewa są irytujące do scinania), brak możliwości osadzenia się na innych planetach. raz mobów "za dużo", potem za mało. Brak sensownej ilości graczy. 

Survival dla mnie powinien mieć dużą mapę, np SMP Earth, która w największej skali ma około 40k x 20k i jest odwzorowaniem Ziemii. 

Dało by to możliwość osiedlenia się w "miastach" bazowanych na relanym położeniu, lub utworzenie nowego. Da to również możliwość do zajęcia większego terenu przez jednego gracza bez obawy, że zabraknie terenu dla innych. 

Stwarza to sytuacje taką, że jak Pawełek sobie zajmie teren dżungli to Kasia z antarktydy będzie się musiała wymieniać z Pawełkiem (albo ta zimna suka napadnie na niego). 

Jeżeli mcmmo tu by było to jego grindowanie by było utrudnione (zwiększenie potrzebnego EXPa lub zmniejszenie zdobywanego EXPa do wbijania poziomów mcmmo). W przypadku tak dużej mapy zwiększenie ilości chunków dostępnych dla graczy by było konieczne (lub dodanie innej możliwości claimowania terenu).

Mapa jest ogromna więc fajnie by było zobaczyć pojazdy - samoloty, helikoptery, osobówki, ATV a może nawet ciężarówki, lub bardziej średniowiecznie - Konie, osły, doczepiane do nich wozy lub coś w rodzaju taczek pchanych przez gracza (możliwość zbierania większej ilości itemów z wypraw). Uważam, że dobrym pomysłem by było zrobienie na mapie dungeonu z głównym bossem, który by się respił raz w tygodniu i dropił coś czego w inny sposób zdobyć nie można.

Fajnie by tu było zobaczyć lepszą immersję z villagerami (lub dodanie możliwości budowania i rozwijania wiosek z villagerami i NPCtami którzy by mieli dla nas zadania, i wyzwania, poszerzanie wiosek - innymi słowy możliwość stworzenia swojej wioski z mieszkańcami, o których trzeba dbać. Vanilla survival jest już nudny 




Towny
Od ostatnich townów sporo czasu już minęło, a ja dalej mam w pamięci przezajebisty spawn.

Najgorszą rzeczą na townach były ludzie, którzy łazili za helperami zmieniając swoje królestwa parę razy dziennie.

Dla mnie towny powinny brać to co napisałem wyżej o survivalu (głównie ogromna mapa). Przede wszystkim jednak warto postawić na lepszą rozgrywke Role Play - tony questów, bossów, randomowe rajdy mobów na miasta (musiała by być odpowiednia ilość osób online w mieście). Oczywiście jakieś customowe enchanty i skille zapewniające dłuższą i ciekawą rozgrywkę, DUNGEONY oraz może jakiś system podobny do rajdów z WOWa dla całego miasta. Jakiś system katastrof. 




Creative
Bardzo fajnie, że są tam tematy do budowy, które się zmeiniają co jakiś czas. Jedynym minusem jest mała ilość graczy i płaskie działki. Osobiście chętnie bym zobaczył budowle wpasowane w normalny generator świata. 



Chciałbym aby jak największa ilość osób się wypowiedziała co do zaproponowanych przeze mnie zmian na skyblocku oraz survivalu.
4 użytkowników lubi posta Maximus99LBN: fAqus, DrakonSilver, Kedziorix, fantasmagorie
Odpowiedz
#2
Odniose sie jedynie do propozycji dot. skyblocka jako ze jedynie tam gram od paru miesiecy. Zmiany ktore zaproponowales jak najbardziej na ++++++, bardzo fajne pomysly, wiekszosc z nich znam z hypixela, watpie ze w Polsce sa takie serwery, jedyny skyblock w Polsce ktory naprawde sie wyroznia na tle innych Polskich skyblockow jest p2w syfem do potegi. Wydaje mi sie ze Polski rynek jest troche "cofniety" pod wzgledem trybu "skyblocka" tutaj dalej jest rynek na AFK zarobek>Kupowanie blokow> Nabijanie punktow wyspy (Nie mowie konkretnie o naszym) i tak sie kreca te serwerki w kolko.

Wprowadzanie takich zmian musialoby byc stopniowe, gracze ktorze znaja SB SkyUpa zapewne by sie poczuli odrzuceni przez takie zmiany, wiekszosc graczy ktorzy graja na tutejszym SB cenia sobie ta lekka roznorodnosc w porownaniu do innych polskich skyblockow jak na przyklad rozbudowane wyzwania i system enchantowania piecy. Co prawda nie sa to gigantyczne roznice od standardowego SB lecz sprawiaja one ze ten skyblock w jakims stopnu wyroznia sie na tle innych.

Wydaje mi sie ze duzym problemem w takich zmianach tez jest sam sklad Administracji ktory by nad tym pracowal. Tak jak wspomnialem, wiekszosc z tych bardziej rozbudowanych systemow jedynie spotkalem na hypixelu ktory jednak jest najwiekszym serwerem na calym swiecie z czym sie wiaza liczne "Teamy" pracujace nad poszczegolnymi rzeczami, zeby zrobic tak rozbudowany serwer bez jakis wiekszych exploitow wymagalo by to miesiecy pracy jakiegos wiekszego teamu ktory zapewnie poczesciowo utrzymuje sie z pisania takich pluginow/systemow o jakich wspomniales. Tutaj mamy ekipe skladajaca sie z 4/5 osob lacznie, ktorzy to robia jako "hobby" mozna powiedziec, nie jest to ich glowny sposob utrzymania z czym sie wiaze limitowany czas jaki moga poswiecic na taki projekt.

Podsumowując, nie skreslam twoich pomyslow, bardzo ale to bardzo mi sie podobaja. Chcialbym kiedys zobaczyc tak rozbudowany serwer na tej polskiej "scenie" minecraftowej, lecz wykonanie takiego projektu wymaga zasobow, czasu i tak naprawde pracownikow. A tak z innej beczki, temacik bardzo przyjemnie sie czytalo, fajno opisales poszczegolne systemy jak i swoja "wizje" na skyblocka ktory nie kreci sie w okol tego kto dluzej bedzie AFK na serwerze.
Odpowiedz
#3
Creative nie miałby sensu być na normalnym świecie, ze względu na to że ktoś by miał działke na wodzie, ktoś pustynie, chciałby zrobić miasto i odrazu by to wyglądało brzydko z daleka że sztucznie zrobił trawe na środku oceanu/pustyni, ale szanuje wypowiedź Uśmiech
Odpowiedz
#4
Zanim zacznę rozpisywać się na kolejne punkty chciałbym na wstępie powiedzieć, że doceniam konstruktywną krytykę, pomysły i wszelkie uwagi zamieszczone w temacie.

Skyblock
Wydaje mi się, że w tym wszystkim niektóre rzeczy się ze sobą kłócą. Bo z jednej strony mamy chęć zmniejszenia wpływu wszelkich rzeczy, które opierają się w mniejszym lub większym stopniu na powtarzalnym schemacie, czy pozostawienia postaci w grze, a z drugiej propozycje kolejnych rzeczy, które by to ułatwiały - minionów, czy obszarowych hopperów. Według mnie, te dwie rzeczy się w mniejszym lub większym stopniu wykluczają. 

Podobnie ma się sytuacja z dodatkowymi enchantami, bankami, potkami, akcesoriami. Żeby miały sens muszą ułatwiać rozgrywkę. To z kolei wiązałoby się z kolejnymi mankamentami rzędu "czemu tu tak łatwo, jeśli się wszystko wymaxuje". Jeśli natomiast wymaxowane te rzeczy nie dawałyby wcale aż takiej przewagi spotkalibyśmy się z uwagami w drugą stronę "to po co to jest, jak nic nie daje". Wiadomo, że z jednej strony nikomu się nie dogodzi, ale z drugiej - żaden serwer (bo mówimy tu także o całym spektrum) nie będzie się dobrowolnie narażał na tworzenie kolejnej rzeczy, która niezależnie od tego, jak będzie wyglądać - spotka się z niezadowoleniem. To właśnie prowadzi nas do kolejnego akapitu.

Nie jest niczym odkrywczym, że rynek serwerów (jak, każdy rynek) dostosowuje się do odbiorców, którymi są gracze. Serwery mogą próbować wprowadzać nowe rzeczy, ale jeżeli nie będą się one cieszyć zainteresowaniem to naturalną koleją rzeczy jest rezygnowanie z nich. Tak też było w naszym przypadku odnośnie sklepów w jednym miejscu na spawnie. Taki sposób spotkał się z dużym niezadowoleniem większości użytkowników, więc z niego zrezygnowaliśmy. Po długim czasie wprowadzania - być może ekstrawaganckich - dodatków, jeśli za każdym razem serwery będą spotykać się z niezadowoleniem, albo brakiem zainteresowania - przestaną próbować. To moim zdaniem jest przyczyna przestarzenia, którym rozpocząłeś dyskusję.

Skilli szczerze mówiąc chyba nie do końca rozumiem. Wydaje mi się, że mimo wszystko skyblock powinien polegać na grze na wyspie. A z tego, co napisałeś, wynika, że właściwie wszystko dałoby się wziąć ze spawnu. Miejsca z dobrym dropem, które są chronionione przez potwory - zakładając wprowadzenie wszystkiego - byłyby łatwe dla osób z wymaksowanymi skillami/enchantami/potkami i pozwalałyby na jeszcze prostsze pozyskiwanie rzeczy, niż jest teraz. Dostosowując jednak je do wymaksowanych przedmiotów - damy dostęp do tych miejsc osobom, których ilość można policzyć na palcach - co spotka się z niezadowoleniem większości, która nie wie / nie umie / nie radzi sobie z uzyskaniem tego poziomu rozgrywki.

Jeśli chodzi o wyzwania regularne i czasowe to całkiem fajny pomysł.

Co do cofnięcia wersji nie do końca mogę się zgodzić, bo z tego, jaki feedback dostajemy wiele osób właśnie nowe wersje stawia, jako znaczący plus. Nie zgodzę się również z tym, że wybór pluginów jest większy. No chyba, że mówimy również o pluginach od dawna nie wspieranych, wymarłych i z nienaprawionymi nigdy błedami.

Survival / Towny
Pozwoliłem sobie połączyć te dwa serwery w jedną sekcję, ponieważ tak właśnie planujemy zrobić. Stworzyć serwer, który pozwoli na grę zarówno osobom szukających survivala i miejsca do stworzenia samodzielnie swojej działki (wsi), a także osobom szukającym rozgrywki pozwalającej na wiele osób w jednym miejscu - miast. Myślimy, że to może też bardzo ciekawie zgrać się w przypadku państw posiadających w sobie nie tylko duże miasta, ale także wiele jedno/dwu osobowych wsi.

Nie zamierzamy jednak robić z serwera Towny RPG. To nie jest serwer, na który będziemy przygotowywać tony questów. Dungeony i pojedyńcze questy mają się pojawić, ale nie są to zdecydowanie założenia serwera, a jedynie dodatki do gry.

Creative
Myślę, że temat generatora świata wyczerpał Zay.

Rozbudowane, nowoczesne dodatki
Kluczowym elementem, we wszystkich rozwiązaniach kompleksowych, takich jak rajdy na miasta, systemy katastrof, system skilli, o którym mówiłeś w kontekscie skyblocka, własne villagery na działce tworzące właściwie samodzielne AI są bardzo czaso- i pracochłonne. Jak słusznie zauważył fAqus nie jesteśmy rozbudowaną wielopoziomowo ekipą developerów. W pierwszej kolejności musimy zarobić poza serwerem na życie, a następnie dopiero mamy czas na zajmowanie się rzeczami związanymi z serwerem. Owszem, cieszymy się dość sporą popularnością, ale wciąż to nasze hobby, które nie jest - i nigdy nie powinno - być na pierwszy miejscu w naszej hierarchii życiowej (nawet, jeśli byśmy się z serwera utrzymywali). Outsourcowanie takich projektów również aktualnie przekracza nasze możliwości, zwłaszcza jeśliby - zgodnie z Twoim tematem - ograniczyć znacznie liczbę dodatków rang premium.
1 użytkownik lubi posta Krynio: fAqus
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości